ערך אתר אינטרנט בעיני גוגל

אין ספק שערך דף אינטרנט תלוי באיכות האתר אליו הוא משתייך. לדוגמה, סביר להניח שדף חדש לחלוטין בויקיפדיה יקבל ציון גבוה יותר מאשר אותו דף שיוכנס באתר חדש לחלוטין או באתר שנחשב בעיני גוגל כספאמר.

במה תלוי ערך התא האינטרנט :

  1. איכות ומקוריות התכנים: גוגל מייחס חשיבות מכרעת לאיכות התכנים ולהיותם מקוריים. גם דפים חדשים לגמרי יכולים להתברג גבוה במידה והם מכילים תוכן חדש ומקורי.
  2. פופולריות: ככל שיותר גולשים בחרו להיכנס לאתר אחרי חיפוש מילה מסוימת כך גדל ערך הדף מול הביטוי של החיפוש. בצורה כזו יכול דף להיכנס במקום גבוה גם עבור מילה או ביטוי שכלל לא נמצאים בדף.
  3. ציון האתר: הציון הכללי של האתר המבוסס על הציון הממוצע של כלל הדפים בו.
  4. מהירות עליה: הזמן שלוקח עד שהדף לעולה, גוגל לא אוהב דפים שעולים לאט.
  5. עדכניות האתר: גוגל לא אוהב אתרים קפואים.
  6. גיל האתר: ככל שהאתר ותיק יותר כך ערכו עולה.
  7. איכות תכנות האתר: באגים, דפים שגויים, קישורים שגויים, דפים ריקים מורידים את הציון הכללי של האתר.
  8. אחוז הפגיעות: כמות הפעמים שדפים מהאתר נבחרו מתוך כמות הפעמים שדפים מהאתר הוצגו בתוצאות מנועי החיפוש.
  9. אורך הביקור: גולש שמבלה שתי שניות בדף רומז שהוא מאוכזב מהתוצאה, ככל שהגולש נשאר יותר זמן בדף זה מרמז על כך שהתוכן עניין אותו יותר ולכן גוגל מניח שהוא יעניין גם גולשים אחרים.
  10. גודל הביקור: גולש שעובר מדף לדף ושוהה בכל אחד מהם מרמז על כך שהוא נותן אמון בכותבי האתר וגוגל מעריך את זה.
  11. התאמת התגים: למרות שגוגל מיחס כיום הרבה פחות חשיבות למילות המפתח הרשומות בתגיות של האתר (בגלל ניצול לרעה של המקום הזה) עדיין חשוב לרשום מילות מפתח ולהתאים אותן לתוכן האתר.