קידום אתרים אורגני עוסק ברשימת הפעולות שיש לעשות וברשימת הדברים שאסור לעשות כדי לתת לדף האינטרנט את הסיכוי הטוב ביותר להצליח.

כותב הדף, צריך להיות מודע לכללים האלה,  כבר בשלב ההכנה לכתיבה של דף האינטרנט.

יצרנו עבורכם רשימה של הוראות כאלה, מאנשי המקצוע שלנו וממקורות רבים באינטרנט ובין השאר מגוגל עצמה.

שמות, כותרות ותגיות

  • שם הדומיין: אם מדובר בתחום חדש לגמרי אז רצוי ששם הדומיין יכיל גם הוא טקסט ממילות המפתח.
  • כותרת הדף: כותרת של הדף, צריכה להיות מוגדרת ככותרת הראשית (h1) וחשוב שתהיה בדף רק אחת כזאת.
  • כותרת תמציתית: הכותרת צריכה להיות תמציתית וקולעת. כותרת ארוכה מחלישה את כל המילים שלה.
  • כותרות פנימיות: הענק כותרת לכל פיסקה, כך תקל על המחפש להגיע ישירות למה שהוא מחפש.
  • תגיות הדף: כמובן שהמלים שנרצה לקדם צריכות להופיע ב-"meta tags" כלומר במילות המפתח.
  • שם הקובץ – כתובת הדף: גם כתובת הדף חשובה לקידום. הימצאות מילת מפתח בשם של הדף, בדומיין, או בשם של הספרייה המכילה את הקובץ, משפיעים ומקדמים מאוד את הדף.
  • אל תוותר על תגיות: למרות שגוגל משתמש ב-Meta Tag בעיקר לתיאור הדף, כדאי שיוכנס תוכן בתגיות.
  • תגיות מופרדות מקף: צריך להפריד עם הסימן מקף או פסיק בין מילות המפתח השונות.

מילות מפתח

  • העיקר בהתחלה: רצוי מאוד למקד את עיקר המסר שלנו ומילות המפתח בראש הדף, גם גוגל וגם הקוראים נחשפים יותר לטקסט שמופיע בהתחלה מאשר בסוף.
  • ראש לשועלים: במידה והתחום שאנחנו עוסקים בו הוא תחום מאוד צפוף שהתחרות על הדף הראשון גדולה מאוד, צריך לשקול אפשרות של מילות מפתח פחות מבוקשות אבל שהסיכוי להצליח להתברג באזור ההתחלה גדול יותר.
  • למד מאחרים: לא יכול להזיק להסתכל מה עשו אתרים מוצלחים אחרים. בצע חיפוש על מילים מהתחום שלך וראה מה כתב המתחרה הכי עליון מהתחום שלך. כך תקבלו מושג מצוין מה גוגל אוהב.
  • אופטימיזציה של מילות מפתח: גוגל יודע להציע לך מילות מפתח המתאימות לדף אלא שהוא קצת מסתיר את זה. כדי להיכנס לכלי צריך לפתוח קודם כל מסע פרסום Google AdWords ואז יש שם כלי בשם "מתכנן מילות המפתח"
    הצעות של גוגל: ב"מתכנן מילות המפתח" אפשר לבקש מגוגל לקרוא דף אינטרנט ולהציע מילות מפתח הקשורות לדף. מהתוצאה אפשר ללמוד כמה חיפושים יש בכל מושג וכך ללמוד איזה מילים שווה לקדם ואיזה מילים אולי נשמעות לך הגיוניות אבל המחפשים לא מרבים לחפש אותן.
    דוגמא של מילות מפתח: עסקנו בכתיבת דף שניסה לקדם את המילים סלולרי בחו"ל מתוך מחשבה שזה מה שהמחפשים יחפשו. לאחר בדיקה גילינו כי המחפשים חיפשו הרבה יותר את המושג שיחות מחו"ל ולכן יהיה חכם יותר להשקיע אנרגיה בקידום מושג שמחפשים אותו יותר.

תוכן דף האינטרנט

מהו תוכן נכון של דף ומה לא כדאי לרשום, זה נושא גדול ונפרד ולכן הועבר לדף אחר.

קישורים

גוגל מעלה ומוריד משמעותית את הציון של הדף בהתאם לקישורים הנמצאים בו ובהתאם לקישורים שמפנים אליו. קישורים טובים (גם החוצה לאתרים אחרים ובמיוחד פנימה מאתרים אחרים) יכולים להעלות את הציון של הדף אך באותה מידה קישורים לא טובים מורידים את הציון של הדף וגוגל יודע להבדיל בניהם.

  • קישורים החוצה: גוגל קישור לדפים רלוונטיים בנושאים קרובים מוסיף לקידום ומצד שני קישור לאתרים לא רלוונטיים מקלקל. אם אתה לא רוצה לקדם מתחרים, הפנה קישורים שלך לוויקיפדיה או ל.. גוגל בעצמם…
  • קישורים פנימה: קישור לדף שלנו באתרים אחרים (רלוונטיים לתחום) מוסיף קידום. ככל שהאתר המפנה יותר מקודם ועם פחות קישורים, כך, הערך היחסי של כל קישור עולה.
  • הזהר מקישורים רעים: כניסה מלאכותית לכל מיני טוקבקים ובלוגים לא רלוונטיים והכנסת קישורים לאתר שלנו לא תעשה אתו חסד.
  • קישורים מוגזמים: גוגל לא אוהב יותר מידי קישורים חיצוניים בדף, אז לא להגזים. בסביבות המאה זה המקסימום.
  • קישורים טיפשיים: אין טעם לקבל או להצביע על דפים שאין קשר בין התחום שבו הם עוסקים לבין התחום שלנו. יש סכנה שגוגל יחליט שהקישור נעשה לצרכי קידום ויקזז בדירוג של הדף.
  • קישורים פנימיים בדף: בדפים גדולים, רצוי לשים אינדקס המפנה אל כותרות בהמשך הדף, זה מקל על המחפשים.
  • קישורים מקומיים: באתרים רבים ובמיוחד באתרים בעלי תפריט פלאש, נהוג לשים בסוף כל דף מפת אתר ובה קישורים לדפים האחרים באתר. אין לדבר הזה השפעה ממשית על איכות הדף וקידומו.
  • אל תחרטט קישורים: המצאות קישורים שמפנים לאתר שלנו זה טוב, (ואפילו טוב מאוד) בתנאי שהם יוצאים מדף שבאמת מצטט את האתר שלך כמקור מידע מוסמך או אתר שיש לו סיבה טובה להפנות אליך. גוגל לא יעריך קישורים שמגיעים מאתר של מוסך ומצביעים אל אתר של קוסמטיקה.
  • אל תגזים בקישורים: גוגל תלוי קישורים לאתרים אחרים, כי הם מיידעים אותו על קיומם של דפים נוספים אבל מעבר לכמות מסוימת הדף הופך לבלתי קריא לגולש ויורד בערכו בגוגל.
  • אל תסחר בקישורים: אל תשתף פעולה עם בעלי אתרים אחרים או עם מקדמים שיבקשו ממך להפנות קישור לדף שלהם תמורת כסף או תמורת קישור חזרה מהם אליך.

הוראות "אל תעשה"

  • אל תשכפל: כפילויות של אותו דף עם ניואנסים שונים כדי ללכוד מחפשים שונים לא מניבות תוצאות טובות יותר אלא להפך. גוגל לא אוהב העתקות, מעתיקים ושכפולים.
  • אל תסתיר: אל תסתיר טקסט באמצעות גודל פונט קטן מאוד או בטקסט ורקע באותו צבע, גוגל שונא את זה.
  • אל תנסה להטעות: אסור לגרום לגוגל לראות טקסט אחד ולגולשים טקסט אחר. זו אחת העברות הכי חמורות שיכולות להוריד את האתר לגמרי מגוגל.
  • אל תעתיק: גוגל רגיש מאוד לתוכן מועתק ומעניש חמורות עד כדי הורדה מהאינדקס דפים שמכילים תוכן מועתק.
    הסיבה העיקרית לכך, הן שיטות עקומות, שמשמשות מקדמי אתרים לא אורגניים. הרעיון של ה-"מקדמים" האלה הוא לייצר קישורים מרובים לדף שלך ובכך לקדם אותו.
    אז במקום לכתוב דף איכותי ולקוות שאנשים יקראו אותו ויפנו קישורים מהאתרים שלהם אליך (תהליך שלוקח זמן), ה-"מקדמים" האלה מייצרים דפי אינטרנט בכמויות מסחריות ומכניסים אליהם קישורים אל הדפים שברצונם לקדם.
    הבעיה היא שגוגל לא מתייחס לדפים שמכילים רק קישורים ללא תוכן, אז בניסיון לייצר דפים עם תוכן, ה-"מקדמים" האלה לא מתביישים לגנוב תוכן מדפים אחרים ולערב בתוכו את הקישורים שברצונם לקדם.
  • אל תפעיל תוכנת קידום: אל תפעיל פתרונות טכנולוגיים, תוכנות או ספאם כדי שיעשו עבורך את עבודת הקידום. הפתרונות האלה לא מקדמים את התוכן, לא נותנים כלום למחפשים ולכן גוגל לא אוהב אותם. וכשגוגל מגלה שמנסים לעבוד עליו הוא מעניש.
  • אל תציף מילות מפתח: צריך לשים לב שלא דוחפים את מילות המפתח סתם ללא טעם וללא צורך.  גוגל עושה סטטיסטיקות על המינון הנכון ואם תידחף זה יורגש וסיכוי סביר שגם גוגל ירגיש בזה.
  • אל תידחף מילים: אל תידחף מילות מפתח  לדף ללא קשר הגיוני לטקסט, גוגל יודע לבדוק משפטים ומעניש על טקסט זבל.
  • אל תייצר דפי זבל: אם המאמר שכתבו לך, עלה 3 דולר זה כנראה מה שהוא שווה, ועוד לא נולד הרובוט שיכתוב מאמר שתרצה לקרוא.
  • אל תתארח בחינם: יש מחיר לאירוח חינם והוא ברוב המקרים ניצול הדפים שלך לצורך דחיפת קישורים לאתרים שברצונם "לקדם", זה לא מקדם אותם וזה מזיק לתוכן שלך.