איזה רמת שירות כדאי לקחת: 27X7X4  או NBD ?

כל ספק חומרה או תוכנה מציע בדרך כלל שתי רמות שירות לטיפול במוצר:

24X7X4 :  בדרך כלל המשמעות היא שתוך ארבע שעות מסביב לשעון מתחילים לטפל בתקלה.

NBD : שמשמעותו (Next Bussiness Day) כלומר התחייבות להתחיל את הטיפול עד העסקים הבא.

ברור שהתחלת הטיפול תוך 4 שעות עדיפה מבחינה טכנית אלא שהיא כמעט תמיד גם האפשרות היקרה יותר.

 

אז מה כדאי לבחור?

התשובה נמצאת בשאלה אם תקרה תקלה חמורה, האם נוכל להמתין עד מחר כן או לא.

לקוח שלנו גילה היום כי שני דיסקים מתוך הסטורג' שלו (מערך האחסון) הפסיקו לתפקד.

מדובר בלקוח גדול אבל לא כל כך מסודר ובעצם אין לו מערכת גיבויים מסודרת. המשמעות היא שבמידה ותקרה היום תקלה נוספת בדיסקים – כל החומר של הארגון הלך קפוט.

פניה לחוצה ליצרן החומרה נתקלה בתשובה לקונית – "קניתם NBD, נדבר מחר".

 

אז איך מחליטים?

זה תלוי:

נבחר NDB : אם לא משנה איזה תקלה תקרה הארגון לא יתמוטט ואפשר להמתין עד מחר (למשל: תקלה בטייפ גיבוי, תקלה באנטי וירוס, סינון ספאם).

נבחר ב- 24X7X4 : אם הנזק בהמתנה עד למחר גדול יותר מהתוספת שצריך לשלם עבור השירות. לדוגמא, אם מדובר בנתב ראשי בארגון ובמקרה של תקלה, כל התקשות בארגון תושבת עד למחרת. יש ארגונים שזה לא אסון גדול ויש ארגונים שהנזק יכול להיות עשרות אלפי שקלים או יותר.

 

לדוגמא: אם השדרוג מ-NBD ל-24X7X4 עולה 1,000$ והנזק מהמתנה למחר יכול להגיע ל-5,000$ אז צריך 24X7X4.

 

צריך לחדש רישיון / שירות / תמיכה לחומרה שרכשת או לתוכנה ?

התקשר לדבש ותקבל הצעת מחיר תחרותית.

חייג: 04-6222266 ובקש את יוסי או את ליאת.