תוכן נכון של דף אינטרנט

כל מי שעוסק בכתיבת דפי אינטרנט ניצב בפני הדילמה מה לכתוב בדף האינטרט ?
הרעיון הוא שדף האינטרנט ישרת את מטרות האתר בכמה היבטים:

  • שכל מי שיחפש את המידע בנושא יגיע לדף שלנו.

  • שבעקבות קריאת הדף, ישתכנע הקורא מתוכנו.

  • שכמה שיותר גולשים יגיעו לדף שלנו ויקראו אותו.

מה צריך לשים לב בכתיבת דף אינטרנט (מבחינת קידום הדף) ?

ריכזנו פה רשימת נקודות שרצוי לדעת לפני שנגשים לכתיבת דף האינטרנט מתוך מטרה שהדף ישיג את המטרות שהגדרנו למעלה.

תוכן ממוקד: מרגע שהחלטנו שהדף עוסק בנושא מסוים (הוא הנושא שהשתכנענו שמעניין את המחפשים) – צריך להתאים את התוכן, הכותרות, התפריטים, מילות המפתח והתגיות למטרה שהיא נושא הדף.

דוגמא: אם רוצים לכתוב דף שמדבר על “קידום אתרים” אז רצוי שצמד המילים יופיע בשם הדף ועוד יותר טוב אם יופיע בתפריט הראשי.

תוכן קריא לגוגל: גוגל לא צולל תוך תמונות ולא קורא טקסטים בתוך פלאשים או סרטונים, לכן קריטי שהתוכן יופיע בצורת טקסט.

תוכן בעל משמעות: אל תחרטט, אל תכתוב תוכן סתמי כדי לצאת ידי חובה.

סדר וניקיון: גוגל (וגם המחפשים) אוהבים סדר. טקסט עם כותרות מסודרות מקל על הקריאה, מביא ומשאיר מחפשים בדף ואהוב על גוגל.

אסתטיקה: עיצוב יפה של הדף יגרום למחפשים להישאר בו, לכן שווה להשקיע בעיצוב, שינוי בעיצוב לא ישפיע על התוצאות.

הדגשות: טוב לשים הדגשות אבל רק של דברים חשובים, זה לא נותן כלום אם הכל מודגש. הדגשה צריכה להיעשות ב-BOLD  ולא בקו תחתון שמסמן קישור.

טקסט בתמונה: גוגל לא יודע לקרוא טקסט שנמצא בתוך תמונה לכן חייבים להכניס את הטקסט האלטרנטיבי לתמונה (זה שמוצג כשהתמונה לא עולה מאיזו שהי סיבה).

דף מסודר: גוגל אוהב דף מסודר שקל להתמצא בו גם למי שלא מתכוון לקרוא את כל תוכן הדף. לכן סדר אסתטיקה וכותרות מעל כל פסקה הם דברים חיוביים.

כמות מילים: כדי שדף יהיה בעל משמעות צריכה להיות בו כמות סבירה וניתנת לעיכול של מילים. כמות של בין 100-200 מילים היא כמות סבירה. דף של 10 מילים לא ייתן שום מידע ודף של 10 אלף מילים יגרום למחפש שלא לקרוא כלום.

דפים חיים: גוגל מעדיף דפים חיים על דפים מתים. דף חי זה דף שהתוכן שלו מתעדכן בתוכן אמתי (אל תנסה לדחוף תוכן רנדומלי – גוגל לא פראיירים).

סכנת חזרות: כתיבת אותה מילה הרבה פעמים מתוך תקווה שגוגל יעלה את דירוג הדף בהקשר של המילה הזו נדונה לכישלון, שוב תופס פה הכלל הבסיסי – אל תנסו לרמות.

סדר באתר, וקישורים פנימיים: אתר מסודר, יכול לעזור למי שעובר באופן מסודר על האתר. אבל ברוב המקרים, המחפש מגיע לדף מסוים ואחר כך עובר לדף דומה באתר אחר ולכן חשוב לשים קישורים לדפים נוספים באתר שלנו שעוסקים בנושאים קרובים.

כישרון כתיבה: כתיבה היא מקצוע וכישרון מולד. כמו נגינה או ציור לא לכולם יש את זה. לכן אם אתה לא יודע לכתוב, עדיף שתפנה למי שכתיבה זה המקצוע שלו. גם גוגל וגם הגולשים ידעו להעריך את התוצאה.

אל תוותר על חשיבה: שבור את הראש, מה המחפש היה רוצה באמת לדעת וחשוב איך אתה מספק לו את המידע בצורה קלה, מעניינת, פשוטה, אסטטית, ונעימה ביותר.

חפש יתרונות יחסיים: צריך לברר עם מי שמכיר את העסק שאותו רוצים לקדם, מה הם היתרונות היחסיים שיש לו על פני אחרים בתחום ולהתמקד ביתרונות.

הגדל זמן ביקור: גוגל מודד כמה זמן שהה הגולש באתר. דאג לתוכן מעניין איכותי ו-”תורם” כדי שיישאר בדף כמה שיותר.

נהל דיאלוג עם המחפשים: המטרה המרכזית של הקידום היא יצירת מערכת יחסים משמעותית וארוכת טווח עם הקהל של המותג.

חשוב על המחפש: צריך להיות לך באמת אכפת מהלקוחות שלך ועליך לשאוף להביא להם תוכן איכותי שיהיה משמעותי עבורם.

ערב את הגולשים בתוכן: חשוב על דרכים להביא גולשים אל הדפים שלך ותן להם דרך להיות מעורבים בכתוב בו. כך הדף יקבל יותר גולשים וגם יעדכן תוכן באופן תדיר. מתן אפשרות להכנסת תגובה – זו דרך מצוינת לכך.

הפנה לקוחות לדף: משלוח מייל ללקוח עם קישור לדף שלך, יגרום לאנשים רבים וממקומות שונים להיכנס לאתר. דרך זו, יעילה ולגיטימית ביותר שתגרום להם להיכנס גם עכשיו וגם בעתיד.

שים באתר חומר: הכנס לאתר קבצים להורדה, מדריכים, תמונות, וכל דבר שהגולשים עשויים להזדקק לו.

הכנס את הלקוחות דרך גוגל: דרוש מאנשי הארגון להפנות את הלקוחות לחומר באתר באמצעות חיפוש בגוגל. זה גם ירגיל אותם להיכנס לאתר וגם יקדם את האתר.

השתמש בגוגל אנליטיקס: כך גוגל ידע על כניסות לאתר גם של כאלה שהגיעו לאתר ישירות ולא דרך מנוע החיפוש.

קדם מילים מחופשות: עדיף לכתוב מראש דף על מילים שידוע לנו שהגולשים מחפשים מאשר לקוות שהם יכנסו לביטוי שאנחנו המצאנו אותו.

התייחס לסלולריים: התייחס לעובדה שחלק גדול מאוד מהגלישה והחיפושים מתבצע על סלולריים וטאבלטים, התאם את הדף לגלישה דרכם.

סבלנות: גוגל נותן כבוד לאתרים ותיקים. עם הזמן דפים הדפים מתקדמים.

אתר אמיתי: אתר דל עם מעט דפים לא זוכה להתייחסות משמעותית של גוגל.

כניסה משמעותית: אל תבקשו מאנשים להיכנס סתם לדף, ואם כבר הם נכנסים אז שימתינו חצי דקה לפני שהם עוברים לדף אחר או לחיפוש אחר. גוגל מתייחס מאוד לזמן השהיה בדף.

אל תסבך: תפריט עם יותר משלוש רמות לא טוב לקידום.

לכל דף כותרת: אל שתשתמשו באותה כותרת לדפים שונים, זה לא טוב.

היזהרו מקישורים דפוקים: אל תשאירו בדף קישורים שמובילים לשום מקום. זה מעצבן את הגולשים וגם את גוגל.

פביקון: הגדר favicon שונה לכל דף, לא חשוב הצורה העיקר שיהיה שונה.

תיאור תמונות: הוספת תיאור לתמונה מאפשרת לגוגל לקשר בין התמונה לתוכן שלה ולהחזיר את התמונה כנגד חיפוש מתאים.

מפת אתר: במידה והתפריט עשוי טקסטים ולא תמונות הוא יכול לשמש את גוגל כמפת אתר, אחרת צריך מפת אתר מעודכנת.

טוקבק: תגובות הקהל מביאות אל הדף מידע מהציבור שלא היה בידי הכותב, הן גם שומרות על הדף חי ומשתנה, אנשים הרבה פעמים מתעניינים במה שאחרים כתבו ולא פחות ממה שכתב יוצר הכתבה ולכן חובה להכניס אותם לכל דף נקודה.
מצד שני, תגובות הקהל מביאות איתן גם טוב וגם רע ולכן חייבים לשים אותן אבל גם לנטר ולהעיף את כל הזבל (האמיתי כזה שלא תורם כמו קללות ופרסומים עצמיים), הדרך הפשוטה לעשות את זה היא באמצעות מנגנון שמעכב כניסת מודעה עד לאישור מנהל האתר. זה יותר פשוט מאשר להמתין שמישהו ייעלב, יכעס, יאיים בתביעות ואז נוריד את מה שלא היה צריך להכנס מלכתחילה.

קישורים לדפי המשך: לכל דף אפשר להצמיד קבוצת קישורים לדפים בנושאים קרובים מתוך מחשבה שמי שקרא את הדף הזה אולי יתעניין גם בדף נוסף שלנו. הדבר הזה יגרום לגולשים להישאר יותר זמן באתר ויגרום לגוגל להעריך יורת את האתר שלנו.

קישורים עם תמונות: לא צריך להתבייש ללמוד מפייסבוק ומכל האתרים הכי פופולרים. ליד כל קישור לדף אחר יש לשים תמונות ממוזערת מהדף השני. למה? כי התמונה הקטנה יכולה לגרות את הגולש לרצות לראות אותה בגדול ואז לעבור לדף הבא והרווח כולו שלנו.

קישורים עם כותרת מושכת: אל תכתוב "איש נחמד העביר זקן את הכביש", אלא כתוב "הסרטון שמראה שלאופנוענים יש לב". ולא , אל תלחץ על השורה הקודמת, זה לא קישור, זה רק הדגמה 🙂 .