שרת אחסון Synology DS415 Plus

ה-DS415 Plus הוא מכונת דיסקים – או סטורג' קטן, הפועל כתחנה ברשת הארגונית והוא אידאלי לשמירת הנתונים של ארגון קטן עד בינוני.synology_ds412plus_031512 - 1

ה-DS415 Plus תוכנן במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים ולכן הוא תוכנן כך שהשימוש בו יהיה קל ופשוט מצד אחד אך גם בעל ביצועים גבוהים.

למרות שמדובר למעשה במכונת אחסון (סטורג'), השימוש העיקרי שנעשה בו בחברות הוא כמקום לשמירת הגיבוי הארגוני.

 

שרת דיסקים Synology DiskStation DS415 Plus

יתרונות:  מציע ביצועים מהירים, מספר עצום של תכונות, וממשק משתמש מעולה.

השורה התחתונה: Synology DiskStation DS415 Plus הוא שרת NAS מצוין לשימוש בטווח רחב של מטרות, מרשתות ביתיות קטנות ועד משרדיות מתקדמות.

היצע עצום

לשרת הדיסקים Synology DS415 Plus, יש הרבה מה להציע.

השרת החדש NAS (אחסון צמוד רשת) עם ארבעה מפרצים, מוצע עכשיו בעיצוב מעולה ובמהירות הרבה יותר גבוהה, תמיכה ב- USB 3.0, ועוד הרבה.Synology_DS412 - 2

המכונה פועלת כ- DiskStation במערכת הפעלה 5.1 Manager (DSM). השרת החדש מציע מספר עצום של תכונות המגיעות עם ממשק אינטרנטי הפועל בדומה למערכת הפעלה המקורית.

כמו כל שרתי הדיסקים של Synology , ה-DS415 Plus הופך אפילו את המשימות המורכבות ביותר של טיפול בשרת למשחק ילדים עבור משתמשים בכל הרמות ממתחילים ועד מתקדמים.

השימוש העיקרי שאנחנו רואים למערכות האלה במגזר העסקי הוא כשרת דיסקים משני עם יכולת הכלת נפח גדולה מצד אחד, שרידות טובה (בגלל ה-RAID), ובמחיר שהוא קטן מאוד ביחס למערכות אחסון ארגוניות.

ה- DS415 Plus לא מוצלח לשמש כשרת עבור מצלמות IP בגלל שהוא מגיע עם 2 רישיונות למצלמה  בלבד. רישיונות נוספים יעלו כ 50 $ כל אחד בתשלום חד פעמי.

מבדיקות שנערכו, ה DS415 Plus הרבה יותר טוב מאשר כל שרת NAS ארבעה מפרצים אחר בשוק. הוא מצטיין ברוב אם לא בכל אחת מהקטגוריות שבן נמדד התקן אחסון רשתי וזה יותר ממספיק כדי להצדיק את מחיר ההתקן (בסביבות ה- 600$ -800$ (לא כולל דיסקים).

מי שמוכן להתפשר מעט על המהירות יכול לבחור גם את ה-DS414 עם ארבעה מפרצים שנותן החזר השקעה טוב. לחילופין אפשר גם לשקול את הדגם הבא בסדרה ה-DS1515,

ל-DS1515 יש חמישה מפרצים. הוא נותן יותר מקום לאחסון, ביצועים טובים יותר והכי חשוב, יכולת התרחבות לשני מארזי דיסקים נוספים שעלותם במחצית עלות ה-NAS הראשי. מבחינת המחיר, מחירו של ה-DS1515 גבוה בכ-80% ממחירו של ה-DS415.

עיצוב והתקנה  בניגוד ל- DS414 שבו צריך לפתוח המארז לצורך התקנת הכוננים הקשיחים, ה DS415 Plus הופך את הטיפול בדיסקים להרבה יותר קל בזכות העיצוב שבו תאי האחסון של הדיסקים פונה לחזית.

כל אחד מארבעת תאי הכונן מגיע עם מגש שאפשר לשלוף בקלות. אחרי זה, תצטרך מברג סטנדרטי כדי לצרף או לנתק כונן קשיח SATA סטנדרטי.

השרת תומך בכוננים קשיחים של 2.5 אינץ' או ב- 3.5 אינץ'. המשמעות היא שאפשר לשים בכל אחד מארבעת המפרצים דיסק של 6TB וכך להגיע לנפח כולל של 24TB (24 טרה ביית).

שרידותSynology_DS412 - 3

המכונה תומכת בשיטות RAID שונות כך שכל משתמש יכול להחליט מה מעניין אותו יותר.

מי שרוצה להוציא מהמכשיר מקסימום נפח יבחר ב- "RAID 0" שנותן מקסימום נפח של 24 טרה ביית.

מצד שני, מי שמוכן לוותר על קצת נפח לטובת שרידות יבחר בשיטת "RAID 5" שמבטיחה המשכיות עבודה גם במקרה שאחד הדיסקים קורס.

למען האמת, "RAID 5" מהווה את הגדרת ה-RAID הפופולרית ביותר עבור שרתי NAS מרובי מפרצים, מאחר והיא מאזנת בין הצורך בנפח אחסון ובין החשיבות של שמירת נתונים במקרה של כישלון אחד הכוננים הקשיחים.

 

שיטת ה-RAID ההיברידי של Synology

ה-RAID ההיברידי של Synology עושה את הניהול קל, הוא פוטר את המשתמש מהדאגה של בניית ה-RAID מחדש במקרה של כשל דיסק בודד.

אם אתה קונה DS415 Plus עם כוננים קשיחים שהותקנו מראש, רוב הסיכויים שהכוננים הקשיחים מוגדרים ב RAID ההיברידי של Synology, שהוא דומה ל-RAID5.

 

ה-RAID ההיברידי, מציע את יכולת לשלב ולהתאים כוננים קשיחים בעלי יכולות שונות, המשמעות היא שבמקרה שדיסק התקלקל, אפשר להכניס במקומו כל דיסק בעל יכולות דומות או טובות יותר והוא יעבוד.

ה-RAID ההיברידי גם מאפשר להוסיף עוד כוננים קשיחים ל-RAID מבלי לבנות אותו מחדש. כלומר במקרה של DS415 Plus אפשר להתחיל עם שני כוננים קשיחים ואחר כך להוסיף עוד שניים ואפילו גדולים יותר.

אפשר גם ליצור התקנת RAID היברידית שמציעה הגנה מפני המקרה הלא סביר ששני כוננים קשיחים יכשלו בו זמנית.Synology_DS412 - 4

השרת תומך כמובן גם ביכולת של "החלפה חמה", כלומר, אתה יכול להחליף כונן הקשיחים שלה אחת בכל פעם מבלי לכבות אותו ותוך כדי שהמערכת עובדה ומגיבה.

אם מסיבה כלשהי 24TB זה לא הספיקו, אתה יכול לפנות אל כל אחת משתי היציאות ה-USB 3.0 או לחילופין אפשר לעבוד עם NAS שניתן להרחבה כגון DS1515 Plus , DS1815 Plus או DS713 Plus כדי להוסיף שטח אחסון נוסף.

למי שמשתמש ב DS415 Plus כשרת דיסקים ראשי, יציאת ה-USB יכולה לשמש לחיבור דיסק USB בודד חיצוני לצרכי גיבוי של המידע החשוב ביותר.

שימוש נוסף ב- USB יכול להיות כדי לארח התקנים אחרים, כגון, רמקולים, או מקלט טלוויזיה מדפסת, מקור חשמל פסק (UPS), שנתמכים במערכת הפעלה של המכשיר היא ה- DSM 4.1.

בגב המכשיר יש שני מאווררים גדולים שמגיעים עם יחידת הביקורת ולכן מאוד שקטים. עם זאת אלה מאווררים סטנדרטיים שניתן להחליף בקלות.

ולבסוף, יש גם שתי יציאות Ethernet Gigabit על הגב. ניתן להשתמש ביציאות אלה (בשימוש במתג שתומך) למטרות הרחבה, איזון עומסים או אפילו לצורך הגדלת הביצועים באמצעות Link Aggregation.

כמו בשרתי NAS אחרים מ Synology, דווקא החלק שלוקח הכי הרבה הזמן שהוא בניין RAID, התגלה ה DS415 Plus כמהיר מאוד, לקח רק כ -25 דקות עם ארבעה כוננים קשיחים של 1TB לכל סוג של RAID, גם כאשר דיסק הוגדרה בדיקת דיסקים תוך כדי בניית הרייד. זה נתון מדהים בהשוואת מהירות עם רוב השרתים, שבדרך כלל לוקחים חצי יום או אפילו יותר.

שרת NAS מגיע עם יישום שולחן עבודה הנקרא "Synology Assistant" שעוזר בהתקנה הראשונית ובהתקנת מערכת ההפעלה.

לאחר שהתקנת את ממשק האינטרנט של השרת עולם חדש לגמרי נפתח.

תכונות

ממשק אינטרנט של DS415 Plus משמש לשליטה במערכת שלה שהיא מבוססת לינוקס. זהו ממשק שמזכיר את הממשק של מערכות ההפעלה ווינדוס של מיקרוסופט. אתה יכול לפתוח את חלונות מרובים, לשנות את גודלם, להעבירם ממקום, וכן הלאה, מתוך דף האינטרנט.Synology_DS412 - 5

יש גם לוח בקרה שבו אתה יכול להתאים אישית את ההגדרות של השרת, לכל הגדרה יש סמל משלה.

יש גם שורת משימות המציגה כפתור לכל חלון שנפתח, מרכז חבילה שבו אתה יכול להוסיף ולהסיר חבילות (aka יישומים), ולחצן "התחל" שמושך את סמלים הקשורים ליישומים מותקנים.

לסיכום:

הכול נראה מאורגן היטב מאוד ואינטואיטיבי וזה תענוג למשתמשים מנוסים.

תכנת הניהול של השרת הדיסקים של סינולוג'י היא ללא ספק ממשק האינטרנט הטוב ביותר עבור שרתי NAS וזה מה שעושה DS415 Plus לאחד הטובים ביותר מבין כל האלטרנטיבות שבשוק.

השרת מגיע עם תכונות מובנות (הגדרות aka, נגישות דרך לוח הבקרה) ותכונות שניתן להוסיף באמצעות חבילות.

השרת תומך בכל מה שאפשר לדמיין בסביבת עבודה ביתיות או עסקית. הוא כולל פונקציות כגון iSCSI, תמיכה ב- Active Directory, שרת ה- VPN, ווירטואליזציה. וכולם מתוכננות היטב וקלות לשימוש.

דוגמאות לשרתי אחסון NAS של סינולוג'י:

DS414 תצורת טאוור עם מקום ל 4 דיסקים,
כוללת 4 דיסקים SATA בנפח של 3tb כל אחד במהדורת RED
סה"כ 12 טרה.

DS1815Plus תצורת טאוור עם מקום ל 8 דיסקים,
כוללת 6 דיסקים SATA בנפח של 4tb כל אחד במהדורת RED
סה"כ 24 טרה.

RS2414Plus תצורת טאוור עם מקום ל 12 דיסקים,
כוללת 3 דיסקים SATA בנפח של 6tb כל אחד במהדורת RED
סה"כ 18 טרה.

DS2415Plus תצורת טאוור עם מקום ל 12 דיסקים,
כוללת 10 דיסקים SATA בנפח של 6tb כל אחד במהדורת RED
סה"כ 60 טרה.

חברת דבש – ושרתים

חברת דבש עוסקת במכירה, התקנה והטמעה של כל סוגי השרתים.

אם אתם זקוקים לשרת, טכנאי דבש יוכל לעזור לכם בבחירת השרת המתאים לתקציב ולמטרות שלכם.

האפיון הוא ללא תשלום.

אנא צור קשר עם חברת דבש 04-6222266 ובקש לדבר עם יוסי או חגי.