IMG_7566

שריפה במפעל פלסטיקה בקיסריה ב-21/06/2014, ציוד המחשוב לא שרד. זו אחת הסיבות בגללה אתר DR צריך להיות מרוחק.

starplast

העובד נאלץ לסכן את חייו כדי להציל את עתיד המפעל, למזלם עוד אפשר היה להציל. גיבוי או DR היה מייתר את זה.

מה זה "התאוששות מאסון" – DR ?

המושג DR או בעברית התאוששות מאסון משמעותו מדיניות או תוכנית מוכנה מראש שבה מוגדירים מראש מה הוא התהליך שתשתית המחשוב צריכה לעבור במקרה של תקלה שגורמת לעצירת עבודת המחשוב וזאת כדי לחזור לתפקוד או כדי שתשתית המחשוב לא תחדל מלעבוד.

מהו אסון?

אסון במובן של תשתית המחשוב בארגון הוא הפסקת תפקוד תשתי הארגון כתוצאה מסיבות שונות.

מאסון כתוצאה של תקלה טכנית עצמונית (ממקור טבעי)

תקלה יכולה להיות תקלה עצמונית כגון כשל או תקלה ברכיב אלקטרוני כגון: לוח אם, זכרון, דיסק קשיח, מעבד, בספק כח, אל פסק, הפסקת חשמל, נתק בכבל תקשורת, כשל בנתב, סוויצ', חומת אש, תקלה באינטרנט.

אסון כתוצאה ממקור חיצוני (ממקור לא טבעי)

מגוון של בעיות בתשתית המחשוב שהגורם להם הוא גורם חיצוני כגון : שריפה, הצפה כתוצאה של גשם, הצפה מפיצוץ בצינור, פגיעה ממכרסמים, הצפה מצונמי, רעידת אדמה, גניבה, התמוטטות מבנה, פיצוץ גז, הפצצה, טיל, סופה, טורנדו, פגיעת ברק, נפילת מטוס, תאונה בה מעורב רכב, פגיעת מטאור.

אסון שמקורו אנושי

גניבה, שוד, תקלה מכוונת, חדירת וירוסים, חדירת רוגלות, תקלה מכוונת, טעות אנוש, חבלה.

if I hade DR

אם רק היה לי גיבוי או DR

איך מתבצעת ההתאוששות ?

שרידות או המשכיות

יש שתי גישות באשר לרמת הביטחון שארגון רוצה להבטיח לעצמו במקרה של תקלה.

חזרה מהירה לתפקוד

ארגון שאין לו שום סוג של פתרון לזמן אסון יכול לחוות הפסקה של מערכת המחשוב לתקופה ארוכה, עבודת שחזור גדולה ויקרה במקרה הטוב ועד התמוטטות הארגון במקרה של ארגון שהפעילות שלו מושטטת על עבודת המחשוב ובמקביל אבדן כל הנתונים שלו עקב אבדן של מערכת המחשוב.

מה תפקיד הגיבוי ?

הגיבוי תפקידו שמירה של מאגר נתוני הארגון לצורך איתור מידע שהיה בעבר ולצורך החזרת תשתית המחשוב לנקודת זמן כלשהי בעבר תוך כדי השלמה עם אבדן של חלק מהנתונים.

הגיבוי מאפשר לארגון לחזור לתפקוד בתוך זמן סביר שיכול להיות בין כמה שעות לכמה ימים עם אבדן מידע של יום עבודה במקרה בו הגיבוי מתבצע כל יום ועד אבדן של כל המידע שעבר במערכת מאז בוצע הגיבוי האחרון שהסתיים בהצלחה.

הגיבוי אינו הטכנולוגיה המומלצת כדי להבטיח המשכיות עבודה לאגרון גדול שבו יש להפסקת העבודה השלכות כלכליות כבדות – לדוגמא חברה המספקת שירותי אינטרנט או שרותי טלפוניה או שירותם סלולרים.

מהי רפליקציה ?

כדי להבטיח את יכולת הארגון לחזור לעבודה במהירות תוך אבדן נתונים מינימלי יש צורך בקיומה של מערכת DR העוקבת אחר זרימת המידע ומעבירה אותו ברציפות למקום אחר. בצורה זו המידע באתר הרפליקציה מהווה תמונה מלאה של המידע הארגוני וכך במקרה של תקלה במערכת המחשוב המרכזית ניתן להחזיר את הארגון לנקודת הזמן שהייתה במועד הכישלון.

מערכת השומרת רפליקציה, לוקחת בחשבון הפסקת עבודה לזמן מסויים אך מבטיחה לארגון חסינות מפני אבדן נתונים וזאת בהנחה שעצם השבתת המערכת לא גורם בעצמו לאבדן נתונים. יש חברות שלא יכולות להרשות לעצמן השבתה מאחר והמערכות שלהן חייבות לעבוד ברציפות והשבתת המערכת משמעותה הפסדי כסף הנגרמים כתוצאה מ-"זמן אבוד".

DR מלא, רפליקציה חיה או כפילות מלאה

ארגונים שמחוייבים להמשכיות עבודת מערכת המחשוב שלהם גם במקרה של תקלה מחזיקים מערכת מחשוב כפולה. בכל רגע נתון עוברים נתוני הארגון גם לאתר הראשי וגם לאתר המשני הוא אתר ה-DR.

במצב זה,  קיים מנגנון העוקב אחר רציפות עבודת תשתית המחשוב. ברגע שתשתית הארגון הראשית מפסיקה לעבוד מסיבה כלשהי, מנגנון השליטה מעביר את פעילות המחשוב מהאתר הראשי להמשך פעילות מהאתר המשני וכך פעילות הארגון נמשכת ללא הפסקה ובלי שהמשתמשים בתשתית הארגון ירגיש כלל שהייתה תקלה.

קיימות גם מערכות DR שלא עובדות בשיטה של אתר ראשי ואתר משני אלא מקיימות שני אתרים שווי ערך. במערכת אלה, מנתב מגנון השליטה את הפעילות לשני האתרים גם יחד וכך המקום לקבל ביצועים של מערכת אחת, העבודה מתבצעת במקביל בשני האתרים שמסנכרנים כל העת את המידע בין שניהם.

במקרה של אסון, מתבצעת התאוששות מאסון באמצעות הפניית הפעילות רק לאתר שמתפקד באופן תקין אולם במצב רגיל המערכת מתפקדת משני האתרים מה שמכפיל את ביצועיה שכן העומס נופל על שני האתרים ולא רק על אחד.

 

חברת דבש ו- DR

חברת דבש מחלוצות הוירטואליזציה בישראל, הקימה מערכות DR לארגונים רבים בישראל.

חברת דבש ממליצה ללקוחותיה לקיים מערכת DR להבטחה ההמשכיות העסקית ולהקטנת הסכנה של אבדן נתונים או אבדן ההמשכיות העסקית.

 

קרא עוד:

פתרונות גיבוי דף מרכז לפתרונות גיבוי שונים
התאוששות מאסון DR מה זה DR ולמה זה טוב
Arcserve UDP תכנת גיבוי Arcserve UDP
גיבוי Veeam Veeam Backup & Replication
Veeam Availability Suite v8 תכנת הגיבוי Veeam Version 8  לכל הסביבות
גיבוי מכונות וירטואליות Veeam Veeam Backup, תכנת גיבוי למכונות וירטואליות.
D2D גיבוי לדיסק פתרון גיבוי לדיסק מבית HP.
Restoreit 2014 גיבוי ושחזור לתחנת עבודה

קבע פגישה

התקשר ליוסי 052-2304086 וקבע פגישת ייעוץ ללא התחייבות בנושא DR.