איך מתבצע פרויקט אינטגרציה?
דבש שולחת את הטכנאים שלה על בסיס קבוע לקורסים והשתלמויות שמספקים היצרנים השונים.
כל לקוח זקוק אחת לכמה שנים לעשות שינוי גדול במערך המחשוב שלו כגון החלפת תשתיות, החלפת מערך אחסון, החלפת שרתים או הכנסת טכנולוגיה חדשה שמאלצת אותו לעשות שינוי גדול במהירות האפשרית.
זמן קצר לאחר שדבש החלה לספק שירותי IT היה ברור, כי בדבש הצטבר מספיק ידע ויכולת לבצע עבודות כאלה.
באופן הדרגתי התרחבה פעילות דבש לכיוון ביצוע פרויקטים שונים במחשוב ארגוני וכיום מהווה תחום הפרויקטים מעל 50% מהיקף הפעילות של דבש.
איך ניגשים לפרויקט?
כדי שאפשר יהיה להציע ללקוח ביצוע פרויקט, צריך תחילה להגיע למסקנה מה הלקוח צריך וזו משימה לא פשוטה. השוק הוא רחב, המוצרים רבים ושגיאה בהערכה לגבי הצרכים של הלקוח עלולה להיות יקרה מאוד. הערכת חסר ובעקבותיה רכישה ל ציוד לא מתאים עלולה לגרום לכך שיהיה צורך לרכוש שוב ציוד וכך עלול הלקוח למצוא את עצמו משלם פעמיים. פעם אחת על ציוד לא מתאים ופעם נוספת על הציוד הנכון.
מצד שני הערכת יתר של צרכי הלקוח תגרור אחריה רכישות מיותרות של ציוד יקר ללא צורך. מכאן שרק הערכה מדויקת מאפשרת רכישה במחיר הנמוך ביותר.
בשנים האחרונות ביצעה דבש פרייקטים רבים ובהם הקמת מערכות אחסון רבות, העברה פיזית של אתרים, הקמת מערכות וירטואליזציה (בעיקר של Vmware) וביצוע עבודות הגירה משרתים פיזיים לשרתים וירטואליים.
תהליך ביצוע הפרויקט:
במסגרת זו דבש מבצעת סקרי אתר עבור הלקוחות, מאפיינת את צרכי הלקוח, מייעצת ומציעה את הציוד והתוכנות בהתאמה מרבית לצרכי הלקוח תוך התחשבות בגידול עתידי.
סקר האתר:
מערך המחשוב של הלקוח מהווה את אחת ההשקעות הגדולות שהעסק עושה. זו גם הסיבה שהחלטות בנושא המחשוב חייבות לעבור בחינה מדוקדקת והתאמה מדוייקת לצרכי הלקוח בהווה תוך לקיחה בחשבון של תחזית הגידול אצל הלקוח.
חלק מציוד המחשוב לא ניתן לשדרוג או להגדלה ובמקרה של רכישה בחסר, ימצא הלקוח את עצמו תוך זמן קצר באותה נקודה בה הוא חייב לרכוש חומרה או תוכנה נוספת כדי שמערך המחשוב לא יקרוס.
מצד שני, המחירים בשוק זה יורדים באופן קבוע , וציוד שנרכש בסכום מלא יכול לאבד מחצית מערכו תוך שנה או שנתיים. לכן הצטיידות בעודף בטרם זמן, עלולה להביא למצב שהלקוח מחזיק בציוד יקר מאוד שמאבד את ערכו במהירות וללא צורך.
בדיקת העומסים והצרכים של הלקוח בהווה והערכה נכונה של הגידול הצפוי אצלו מהווים נקודה חשובה מאין כמוה במהלך ההחלטה על רכישה חדשה.
ביצוע סקר אתר
כאשר הלקוח מגיע למסקנה כי הוא צריך להצטייד מחדש, יש צורך להפעיל אצל הלקוח "סקר אתר". טכנאיי דבש, מבצעים פעולה זו בעזרת תוכנות מיוחדות שנרכשו בכסף רב במיוחד למשימה זו. מערכות "סקר האתר" עוקבות אחר העומסים במערך המחשבים של הלקוח ומוציאות דוח ובו מידע על מצב מערך המחשוב של הלקוח בהתייחס לתעבורה ברשת, צריכת CPU, זמני תגובת המערכת, הספקים, עומסים, צריכת מקום אחסון ועוד ומספקת דוחות על מצב המערכת כיום וכן הערכות לגבי גידול עתידי.
אפיון הפתרון
לאחר שהטכנאים הגיעו להבנות לגבי מצב המחשוב באתר הלקוח והצרכים שלו, יש צורך לאפיין (להגדיר) ציוד (חומרה ותוכנות) שייתן מענה לצרכים האלה. בשוק קיים מגוון גדול של ציוד מחשבים, מתוצרת יצרנים גדולים וחשובים ובהם IBM, Dell, HP, Netup, VMware, CheckPoint, Symantec, Microfsoft, ורבים אחרים. ההחלטה איזה ציוד לרכוש, מאיזה יצרן, והתאמת הציוד לצרכי הלקוח, מצריכים ידע ומומחיות רבים. כפי שציינו, שגיאות בשלב הזה המחיר שלהם עלול לעלות לעיתים באלפים רבים של דולרים.
הצעה ללקוח
לדבש ניסיון רב בביצוע פרויקטים של שדרוג או החלפה של מערך המחשוב אצל לקוחותיה מצריך לא יכולות להילקח הוא לעיתים ההוצאה השלישית בגודלה בעסק אחרי המבנה כדי להגיע למסקנה דבש גם מספקת ללקוח את כל הציוד, חומרה ותוכנות, מתקינה אותם ומספקת שירותים לכלל הציוד החומרה והתוכנות השייכים לקוח.
דבש תמיד לוקחת בחשבון כי ההצעות שלה צריכות לעמוד במבחן המציאות ובמבחן התחרות. בחלק גדול מהמקרים הלקוח מבקש הצעות מחיר לאותו הציוד, מכמה ספקים שונים. ולעיתים גם הצעות מיצרנים שונים לפני שהוא לוקח החלטה איזה ציוד לרכוש.
אספקה, התקנה והטמעה
השלב האחרון בתהליך ביצוע הפרויקט והכי חשוב הוא שלב הביצוע בו מספקים ללקוח את הציוד ומבצעים את המעבר מהציוד הישן לציוד החדש. השלב הזה נשמע פשוט אבל זה יכול להיות הצעד הכי מסוכן. הטכנאים המבצעים צריכים להיות בעלי ידע וניסיון רב שכן שגיאה קטנה יכולה להוביל למצב בו הציוד הישן חדל מלפעול בעוד הציוד החדש לא מתרומם והלקוח עלול למצוא את עצמו ללא מערך מחשוב.
בכל מהלך המעבר, הטכנאים חייבים לשמר את האפשרות לחזור ולהפעיל את הציוד הישן למקרה שמשהו ישתבש ויעכב את התחלת השימוש בציוד החדש. במקרים רבים תקלות לא צפויות שלא נלקחו בחשבון מעכבות את הפעלת הציוד החדש עד לפתרונן.
ליווי פרויקטים
התקנת הציוד בהצלחה אינה מהווה את סוף הדרך אלא ברוב המקרים מהווה נקודת פתיחה לתקופה בה ישתמש הלקוח בציוד שרכש. אין טעם ברכישת ציוד יקר בלי להבטיח שביום בו תקרה תקלה, יהיה בסביבה מי שמכיר את הציוד ויוכל לפתור את הבעיה בזמן מינימלי ולהחזיר את המערכות לפעולה סדירה.
הידע הרב שנצבר בדבש והיכולת לתת מענה ופתרון מהיר בזמן אמת הם אלה שמבדילים את דבש מחברות אחרות שעוסקות לעיתים במה שנקרא "העברת קופסאות" (Box Moving) מבלי שיש למוכר מספיק מידע על הציוד שהוא מספק.