מה זה 3PAR

חברת 3PAR – היתה חברה ותיקה (מאז 1999) שעסקה בתחום פיתוח חומרה ותוכנות עבור חברות המספקות שירותי מחשוב מרוחק – מה שקרוי אצלנו שרותי ענן.
בספטמבר2010, רכשה חברת HP את חברת 3PAR לאחר מאבק עקוב דולרים בחסרות אחרות ובכך הפכה את 3PAR לחטיבה בתוך HP.

במה עסקה חברת 3PAR
3PAR זיהתה את הפוטנציאל שבשוק העולה בתחום שרותי ה-"ענן"ושמה לה למטרה למכור ציוד שיאפשר לנותני השירותים לספק שירותי ענן.

שירותי ענן – Cloud Computing
כיום מתייחסים לכל שירות הניתן מרחוק כשירות "ענן" ובזה נכללים:

  •  אפליקציות : הפעלת אפליקציות משרת מרוחק (כדוגמת הפעלת תוכנות אופיס משרתים של מיקרוסופט במקום מהמחשב המקומי).
  • אחסון בשרת מרוחק – שירות בו המידע של הלקוח נשמר על השרת המרוחק ולא ברשת המקומית.
  • תשתית : תשתית מחשובית משרת מרוחק – כשהכוונה היא שספק הענן מספק "תחנת עבודה" וירטואלית שהמשתמש משתלט עליה מרחוק

הדרך של 3PAR למימוש הרעיון היה באמצעות וירטואליזציה של שרתים וחומרת אחסון בסדרי גודל גדולים.

 קח זריזות, הוסף יעילות, הגדרת 3PAR
מבנה ה- 3PAR תוכנן מיסודו כך שיתאים לעבודה עם וירטואליזציה כד ליצור תשתית מהירה ויעילה. הרעיון היה לבנות את המוצרים מראש כך שיתאימו לוירטואליזציה והתוצאה היא, שיפור משמעותי במהירות וביעילות לעומת מערכות הסטורג' הקיימות כיום בשוק.

הבעיה – סיבוכיות
בדרך כלל, עטופות מערכות חומרה של חברות אחרות בשכבות של תוכנה לצורך תמיכה בישום. שכבות אלה יוצרות מורכבות וסיבוכיות של המערכת וגורמות מצד אחד להאטה בעבודה ובנוסף מצריכות אנשי מקצוע שונים המתמחים כל אחד בשכבה שלו.

הפתרון – מערך אחסון 3PAR
מערך אחסון 3PAR, מספק אלטרנטיבה זריזה ויעילה לאחסון המסורתי באמצעות מערך וירטואלי פנימי. 3PAR היא הפלטפורמה היחידה שנותנת את כל היתרונות יחד בצורה של הורדה בצריכת החשמל, מה שמוביל להקטנת זיהום האוויר עם חיתוך דרסטי בעלויות של עד 50%.
כל היתרונות הללו באים ביחד עם היכולת להתמודד בזריזות ויעילות עם דרישות עסקיות בלתי צפויות.

מה 3PAR יכול לעשות לעסק שלך?
3PAR Utility Storage – היא מערכת האחסון הארגונית היחידה המספקת 100% מהיעילות והמהירות הנדרשת לוירטואליזציה או ענן. היכולת לגדול בצורה דינמית ובמהירות תוך כדי שמירה על צריכת משאבים "רזה", מקנה אפשרות לעמוד בצרכים הארגוניים של העסק ביעילות ובחסכון של משאבים ועלויות. בפני הארגון נפתחת אפשרות לעבוד במספר שכבות במקביל תוך כדי תמיכה בקבוצות, מחלקות ולקוחות אשר דורשים קונסולידציה של מערכות האחסון.

יתרונות מערכי האחסון של 3PAR
3PAR אכן מביאה איתה רוח חדשה לעולם האחסון. אבל מה בעצם מבדיל אותה משאר המוצרים ?

רב-מכר – Multitenancy
תכונה זו מאפשרת למערכות 3PAR Utility storage לספק יעילות ומהירות תפעולית גדולה יותר ללקוחות. ארכיטקטורת זו תומכת בסביבה בה המתארחים (="tenants" – קבוצות שונות של משתמשים ממחלקות שונות או אפילו ארגונים שונים) מריצים סביבות שונות של תהליכים.
מערכת אחסון שומרת על הפרדה מוחלטת בין המשתמשים השונים תוך שמירה על רמת שירות תהליכים גבוהה, ניצולת גבוהה, ויעילות תפעולית.
חלק ממה שמאפשר את התכונה הנ"ל הוא היכולת להריץ טרנזקציות ותהליכים אינטנסיבים ללא חיבור לאותה מערכת. התוצאה של הקלה ושיטוח של תהליכים מה שמפחית את השימוש באחסון ב 50% ואף יותר.

טכנולוגיה של רזון מובנה – Thin Built In Technology
מעבדי HP 3PAR Gen3 המצויים במערכות 3PAR Utility storage מציעים יכולת ZeroDetection חדשנית המאפשרת לראשונה שימוש בטכנולוגיית Thin מבוססת חומרה ולא תוכנה. טכנולוגיה זו מספקת מנגנון יעיל מבוסס ASIC להמרת מערכות "שמנות" מפלטפורמות אחרות למערכות "רזות". מדובר בחומרה חדשנית המאפשרת ניצול יעיל יותר של נפח ע"י חסכון של מקום מוקצה (=allocated) אבל לא בשימוש תוך שמירה על רמת ביצועים הגבוהה משמעותית ממוצרים דומים העושים שימוש בתוכנה.

בקרים עם תכנון מבני פעיל – Mesh-Active Controller Design
כל מערכות HP 3PAR מציגות עיצוב מיוחד של Mesh-Active.
עיצוב זה מאפשר לכל LUN להיות אקטיבי על כל בקר במערכת.
ארכיטקטורת Mesh-Active מביאה גם ביצועים טובים יותר וגם מרווח פעולה למערכת ע"י שימוש במקביל של כל המשאבים על כל LUN, ויסות העומסים ופישוט הניהול לוירטואליזציה ולמרכזי חישוב.

Autonomic tiered storage
לקוחות, המשתמשים במידה רבה בוירטואליזציה עבור מערכות האחסון במרכזי החישוב שלהם, מפחיתים את תשתיות ה-SAN תוך עמידה במטרות וביעדי השירות ומשיגים חסכון ניכר בעלויות ה- IT.
המודולריות של מערכות ה- 3PAR מאפשרת לשלב בין רמות אחסון שונות (storage tiers). המערכת גם מאפשרת ניוד יזום ואוטומטי של מידע תוך מתן מענה התואם את הדרישות המשתנות של הארגון, מפשטת את תשתיות האחסון ומורידה עלויות.

ASIC – Assisted Performance
ארכיטקטורת ה- 3PAR מספקת ביצועים גבוהים וצפויים מראש ע"י שימוש במבנה "Full Mesh Interconnect".
מבנה זה אשר מאפשר צימוד וויסות עומסים אוטונומי עבור כל תהליך (Workload) על פני משאבי המערכת (Drivers, Nodes, Loops, Cache ו Ports). ניתן לבצע בקלות התאמות לתהליכים של אפליקציות בלי שינוי ידני או השקעה נוספת בתשתיות.

מערכת ה 3PAR משלבת את רמות האחסון והיכולות הבאים:

  • Tiered Capacity – תמיכה עבור דיסקים SSD, FC, ו Nearline (enterprise SATA), באותו מערך מביא קונסולידציה, אפליקציות חוצות תשתיות, ואופטימליות של חסכון בעלויות וביצועים.
  • Multiple RAID Level – רמות RAID 0,1,5 ו RAID MP (Fast RAID 6) אשר נפרסות בצורה נרחבת ואוטונומית מספקות שרותי אפליקציות חוצות שכבות, ממערך יחידי בעל קונסולידציה גבוה.
  • Flexible connectivity – רמות שרותי אחסון לפי דרישה אופטימליות ע"י המרת שרותי מידע ללא הפרעה על פני שכבות אחסון הנפרסות על SSD, FC, Nearline.
  • Adaptive Connectivity – רמות אחסון חסכוניות וגדילות של חיבורי FC ו iSCSI מבטיחות קונסולידציה מקסימלית ופישוט הרשת.

 

 בנוסף מאפשר ה HP 3PAR Utility Storage מספר אפשרויות של יצירה וניהול שכבות אחסון בצורה אוטונומית:

  •  Volume-Level Tiering – הזזה של Volumes, ללא הפרעה בין שכבות האחסון בצורה דינמית וחסכונית אשר עומדת בקנה אחד עם רמות השירות המצופה. עם תוכנת 3PAR Dynamic Optimization, ניתן לשנות פרמטרים של Volume ולפזר מחדש על פני שכבות האחסון מסוג SSD, FC ו Nearline, אשר תואמות את רמות השירות המצופות משירות לפי דרישה (On Demand).
  • Sub-Volume Level Tiering – מספקת את איכות השירות למידע הנכון בזמן הנכון ע"י התאמה של המידה למשאב שהכי יעיל שיטפל בו בנקודת זמן מסויימת. HP 3PAR Adaptive Optimization נותנת לארגונים ולמרכזי חישוב מבוססי ענן הזזה של מידע במערכות ותתי מערכות (Sub-Volume) בצורה אוטונומית, דבר המאפשר חסכון במהירות ויכולות השירות בלפחות 30%.

 

 HP 3PAR Utility Storage מאפשר פישוט וחסכון בביצועים ומשאבים באמצעות התכונות הבאות:

  • Unmatched Resilience – יכולת התאוששות בלתי ניתנת להשוואה.
  • Mixed workload Support
  • Fast RAID 5 and Fast RAID 6 – מנגנון מהיר של שחזור מידע דיסקים.
  • Adaptive Caching – זכרון מטמון מותאם.

 

יכולת התאוששות חסרת תקדים – Unmatched Resilience
במילים הפשוטות ביותר, פשוט לא ניתן להשוות את יכולת ההתאוששות של פלטפורמת ה HP 3PAR Utility Storage לזו של מערכי אחסון מסורתיים. אפילו תחת התנאים והתקלות הקשות ביותר, ארכיטקטורת ה 3PAR שומרת על רמה גבוהה של ביצועים ע"י מנגוננים של בידוד שגיאות ומקביליות גבוהה. המערכת תוכננה מראש בשביל להוריד את התלויות של כל רכיב ברכיב אחר. המערכת שומרת על המשכיות אפלקטיבית יותר מכל מערכת אחרת.

 

 מערכת ה 3PAR מסוגלת להגיע לביצועים חסרי תחרות תודות לתשתיות העמידות והתכונות הבאות:

  • Built in Redundancy – חלוקת עומסים מובנית.
  • Non- Disruptive upgradability – יכולת צמיחה ללא הפרעות.
  • Rapid RAID Rebuild – מנגנון מהיר של שחזור מידע דיסקים.
  • RAID Isolation – בידוד דיסקים תקולים.
  • Write Data Protection – כתיבת נתונים מאובטחת.

 

מערכת דחיסה עילאית – Superior System Density
מערכות 3PAR מסדרת T-Class נהנות פי 2 מיתרונות של הטכנולוגיה "הדחוסה" על פני מערכי אחסון מסורתיים. הדבר מאפשר לבנות מערכות בפחות מחצית משטח הרצפה שהייתה תופסת כל מערכת מקבילה אחרת. לארונות המערכת אין תכונות מיוחדות, כך שניתן להשתמש בתשתיות קיימות, או אפילו לפשט אותן, ובכך להפשר הוזלה של תשתיות, פינוי שטחים במרכזי המידע למערכות נוספות או יכולות הרחבה.

טכנולוגיית ה-Thin
טכנולוגיית ה-Thin נועדה על מנת לחסוך במקום בצורה שתהיה שקופה למשתמש הסופי. כך למשל כאשר יש דרישה של בעל תפקיד מסויים לנפח אחסון X (לדוגמה 100GB) בפועל הוא משתמש בחלק מאוד קטן מתוכה ולעיתים רחוקות מגיע לנפח הזה.
טכנולוגיית ה-Thin באה על מנת לגרום למשתמש הקצה "לחשוב" שהוא מקבל את כל ה 100GB כאשר בפועל הוא יקבל בדיוק את מה שהאפליקציה שלו דורשת ברגע נתון (דוגמת 25GB). המערכת יודעת לבצע את ההתאמות הנ"ל בצורה אוטונומית לחלוטין תוך הקפדה על התרעות בפני חריגות צפויות ע"י מנגנוני התראה מובנים.
מה שמיוחד בטכנולוגיה של 3PAR זה שבפעם הראשונה יש חומרה אשר מטפלת בכל התהליך הזה, (בניגוד ל Software Featuer, אשר קיים במערכות אחרות).
משמע, שבפעם הראשונה תהליכי ניהול ההקצאות הרזות של המערכת מנוהלות ברמת החומרה, דבר שמאפשר הגדלת מהירות התגובה, מגדיל את האמינות, ומוריד את התלות ברכיבי תוכנה.

מעוניין לקבוע פגישת יעוץ ללא התחייבות?

התקשר אלינו, דבר עם יוסי – 04-6222266