השוואה בין מחשוב ענן לבין מחשוב מקומי

עבודה במערכת מחשוב מקומית

 יתרונות:

  1. מהירות: עבודת התקשורת מהירה הרבה יותר באתר המקומי. להשוואה, תקשורת רגילה לאינטרנט עובדת במהירות 3 מגה בשנייה ואילו תקשורת מקומית עובדת במהירות 1000 או אפילו 10,000 מגה ביט בשניה.
  2. עצמאות: אין תלות באינטרנט.
  3. תכנון תקציבי: מחדשים את הציוד מתי שרוצים ומתי שיש כסף.
  4. מחיר: עלויות לאורך זמן נמוכות בהרבה. רוכשים פעם אחת ומשתמשים ללא הגבלה.
  5. הגנה על המידע: יתרון אבטחתי של דליפת מידע. כל המידע שמור בחצר האגון.
  6. אפשר לגבות לענן: קיימת אפשרות של גיבוי בענן, מצריך הרחבת פס האינטרנט (לא כמו בעבודה בענן, רבה פחות)
  7. לא צריך לשנות רוחב פס: אין צורך בשינוי רוחב פס לאינטרנט.

חסרונות:

  1. הוצאה חד פעמית גדולה: יש צורך לחדש את הציוד אחת לכמה שנים (לא חובה)
  2. רגיש לגניבה ושריפה: הציוד יכול להיגנב או להישרף. (אפשר לעשות גיבוי לענן)

 

עבודה בענן ציבורי

יתרונות:

  1. חסכון בטווח קצר: חיסכון בעלויות בטווח קצר, אם צריך מחשוב לתקופה קצרה – מחשוב ענן הוא הפתרון הטוב ביותר. (בטווח ארוך התמונה מתהפכת אחרי כשנה וחצי עד שנתיים).
  2. שרידות המידע: שרידות, המידע מאוחסן במקום אחר חסין פריצה וגניבה.
  3. עבודה בארגון מבוזר: עבודה יעילה יותר במקרה של חברה מבוזרת (עבודה מסניפים אחרים).
  4. מבנה רשת פשוט: תחזוקת הרשת פשוטה יותר, אין צורך ברכישת שרתים חדשים, מערכות אחסון, התקשורת לענן יכולה להתבצע באמצעות השרת הקיים.
  5. גמישות: היכולת להגדיל או להקטין את המשאבים. בחברות שבהן יש שינויים גדולים (עונתיים) במהלך השנה זו תכונה חשובה.

חסרונות:

  1. התאמת תכנות: תכנות שונות שנרכשו בעבר מחייבות התאמה לעבודה בענן והזדמנות חגיגית ליצרני התכנה לקחת כסף.
  2. שדרוג תחנות ישנות: ציוד ישן ומערכות הפעלה ישנות מחייבות החלפה לצורך המעבר לענן.
  3. התאמת ציוד קצה: מדפסות, שעוני נוכחות, ציוד מיוחד מצריך התאמה במקרה הטוב או החלפה במקרים גרועים.
  4. תלות באינטרנט: העבודה לגמרי תלויה באינטרנט, כל בעיה קטנה בקו האינטרנט משביתה את הארגון.
  5. בריחת מידע: אבטחת המידע מפני דליפה, קשה יותר מאחר והוא ממוקם באינטרנט.
  6. תקשורת איטית מאוד: מהירות העבודה בהכרח איטית יותר, לכן חובה להרחיב מאוד את הפס ועדיין זה לא יגיע למהירות של תקשורת מקומית.
    עלות התקשורת (לפחות ל-100X100 מגה ביט בשניה) אלפים של שקלים בחודש.
    (בנוסף יש צורך לבדוק אפשרות הרחבת פס האינטרנט אצלכם, יתכן שזה בלתי אפשרי.)
  7. רכישת תוכנות: זה נכון שלא צריך לרכוש תוכנות לבד ואפשר לקבל אותן כשירות מספק הענן, אבל תמיד זה יהיה יקר יותר לאורך זמן, מכיוון שגם שהספק צריך גם הוא לרכוש את התוכנות ועוד להרוויח.
  8. יותר כסף: עלויות השכרת הציוד גדולות וקבועות (שרתים ואחסון בכמויות גדולות).
  9. אי אפשר להפסיק לשלם: אין אופציה להחליט שלא לחדש או להפסיק את התשלום. אי תשלום ישבית את הארגון.
  10. הטמעה: העבודה בענן שונה ויש צורך בהדרכה והסתגלות לעבודה הזאת.
  11. אין תקלות קטנות: תקלה אצל ספק השירות, בהכרח תשבית את כל העבודה, אין תקלות קטנות (יש אולי תקלות קצרות אבל לא קטנות).
  12. לגבות את ספק השירות: יש צורך בגיבוי אצל ספק נוסף, למקרה של פשיטת רגל או קריסה של שירותי הספק. (צריך הגנה מפני הפסקת שירות של הספק)

[מהאינטרנט בתאריך 5-6-2019]

לקוחות מתלוננים: תקלה בחוות השרתים של נטוויז'ן

חברות שמשתמשות בשרתים של סלקום נטוויז'ן חוות תקלה משעות הבוקר המוקדמות. "יש לי 1,200 לקוחות שלא יכולים לעבוד מולי", אמרו לנו באחת החברות, "אנחנו יושבים במשרד ולא עושים כלום"

תקלה ללקוחות עסקיים של סלקום: משעות הבוקר המוקדמות, לקוחות לא מצליחים לקבל גישה לשרתי החברה שממוקמים בחיפה ובראש העין. בתי עסק שעושים שימוש בשרתי האינטרנט של סלקום נטוויז'ן מתלוננים כי תקלה שהחלה בבוקר משביתה את השירות.